13 January 2015

Metropolis Bike by Gianluca Chiocca Design

Once upon a time there was a young Neapolitan (#neapolitandoitbetter:-P) and talented designer, who did and thought more of the devil. I talk about Gianluca Chiocca, who has made his passion a profession; Indeed by freelancer drew and designed different objects, such as lamps, sofas, tables, beds, shoes and yatch. Now the new challenge was to create a capsule collection of handmade bicycles in collaboration with the company made in Italy Metropolis Bike.
Mind you though, that we do not speak here of classic bikes, which are regularly "ciulate (no translation needed)" here in Milan, but of objects made unique, thanks to customization, throughout shapes and colors, from the impression much glamor. Let's clear therefore thought that sport can not be combined with fashion, because even a simple object end in itself, can become with a little creativity in a sporty accessory in a "fashion", with which, no doubt, not go unnoticed in your daily walks.








C'era una volta un giovane napoletano (#neapolitandoitbetter :-P )e talentuoso designer, che ne faceva e pensava una più del diavolo. Parlo di Gianluca Chiocca, il quale ha reso la sua passione una professione; infatti da freelancer ha disegnato e progettato diversi oggetti, quali: lampade, divani, tavoli, letti, scarpe e yatch. Adesso la nuova sfida è stata la creazione di una capsule collection di biciclette artigianali in collaborazione con l' azienda made in Italy Metropolis Bike
Badate bene però, che non parliamo qui di classiche biciclette, le quali regolarmente vengono "ciulate" in quel di Milano, ma bensì di oggetti resi unici, grazie ad una personalizzazione, nelle forme e nei colori, dall'impronta nettamente glamour. Sdoganiamo dunque il pensiero che lo sport non possa coniugarsi con la moda, poiché anche un semplice oggetto fine a se stesso, può trasformarsi con un pò di creatività in un accessorio sportivo in chiave "fashion", con il quale, senza ombra di dubbio, non passerete inosservati nelle vostre passeggiate quotidiane.